Cukiotthon.hu VOP
Všeobecné obchodné podmienky
Zmluva uzatvorená na základe tohto dokumentu nie je archivovaná (nie je dostupná spätne, uzatvorenie zmluvy preukazujú údaje o objednávke), vzniká právnym úkonom vykonaným konkludentným správaním, nepovažuje sa za písomnú zmluvu, je vyhotovená v maďarskom jazyku a neodkazuje na žiadny etický kódex. V prípade otázok týkajúcich sa prevádzky e-shopu, procesu objednávania alebo doručenia sme vám k dispozícii na uvedených kontaktoch.
Táto Všeobecná obchodná podmienka sa vzťahuje na právne vzťahy na webovej stránke poskytovateľa (https://cukiotthon.hu/) a jej subdoménach. Táto Všeobecná obchodná podmienka je nepretržite dostupná (a stiahnuteľná, kedykoľvek tlačiteľná) na nasledujúcej webovej stránke: https://cukiotthon.hu//aszf.
Definície:
Používateľ: Bude uzatvorená zmluva so Služobníkom s akoukoľvek fyzickou osobou, právnickou osobou alebo organizáciou, ktorá využíva služby Služobníka.
Spotrebiteľ: Používateľ, ktorý je fyzickou osobou konajúcou mimo rozsahu svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikateľskej činnosti.
Podnikanie: Osoba konajúca v rámci svojho povolania, samostatnej činnosti alebo podnikateľskej činnosti.
Poskytovateľ: Prírodná alebo právnická osoba alebo organizácia bez právnej subjektivity poskytujúca služby súvisiace s informačnou spoločnosťou, ktorá poskytuje služby používateľovi a uzatvára s používateľom zmluvu.
1. ÚDAJE POSKYTOVATEĽA SLUŽIEB
Meno poskytovateľa služby: Pap Ármin e.v.
Sídlo poskytovateľa služieb (a zároveň miesto vybavovania sťažností): 2700 Cegléd, Alkotmány utca 22.
Kontaktné údaje poskytovateľa, pravidelne používaná e-mailová adresa na komunikáciu so zákazníkmi: info@cukiotthon.hu
IČO/registratčné číslo poskytovateľa služby: 60134420
Daňové identifikačné číslo poskytovateľa služby: 90794663-1-33
Názov registračného úradu / schvaľovacieho úradu a číslo povolenia (ak je k dispozícii): Národný daňový a colný úrad
A telefónne číslo poskytovateľa služby: +36 30 563 2740
Jazyk zmluvy: maďarský
Meno poskytovateľa úložiska, adresa, e-mailová adresa:
Shopify Inc.
Sídlo: 150 Elgin St, Suite 800, Ottawa, ON, K2P 1L4, Kanada
Telefon: +1 888 746 7439
E-mail: support@shopify.com
Webová stránka: shopify.com
2. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
2.1. Na otázky, ktoré nie sú upravené v týchto VOP, ako aj na výklad týchto VOP, sa vzťahuje slovenské právo, so zvláštnym zreteľom na zákon č. V/2013 Z.z. Občiansky zákonník („Občiansky zákonník“) a zákon č. CVIII/2001 Z.z. o elektronických obchodných službách a niektorých otázkach služieb informačnej spoločnosti (zákon o elektronickom obchode), ako aj na nariadenie vlády č. 45/2014 (II. 26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľom a podnikateľom. Na špeciálne produkty sa vzťahujú príslušné odvetvové právne predpisy. Povinné ustanovenia príslušných právnych predpisov sú záväzné pre zmluvné strany aj bez osobitnej dohody.
2.2. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné od 17. marca 2025 a zostávajú v platnosti až do odvolania. Zmeny týchto Všeobecných obchodných podmienok poskytovateľ zverejní na webovej stránke a registrovaných alebo predtým nakupujúcich používateľov o zmene informuje e-mailom. Zmeny sa nedotýkajú predtým uzatvorených zmlúv, t. j. zmeny nemajú spätnú účinnosť.
2.3. Poskytovateľ si vyhradzuje všetky práva týkajúce sa webovej stránky, jej akýchkoľvek častí a obsahu na nej zverejneného, ako aj distribúcie webovej stránky. Je zakázané sťahovať, elektronicky ukladať, spracovávať a predávať obsah zverejnený na webovej stránke alebo jeho akúkoľvek časť bez písomného súhlasu Poskytovateľa (okrem tohto dokumentu a informácií o spracovaní údajov).
2.4. Poskytovateľ nezodpovedá za predaj a kúpu produktov zverejnených na iných webových stránkach, ktoré nie sú prevádzkované Poskytovateľom a nie sú s Poskytovateľom spojené.
3. REGISTRÁCIA / NÁKUP
3.1. V prípade uvedenia nepravdivých alebo inej osobe priraditeľných údajov pri využívaní/objednávaní/odoberaní služby môže oprávnená strana elektronickú zmluvu napadnúť pred súdom. V dôsledku úspešného napadnutia (úspech v spore) sa zmluva od momentu jej uzavretia stáva neplatnou, alebo ak ide o zakrytie inej zmluvy, práva a povinnosti strán sa posudzujú podľa zakrytej zmluvy.
3.2. Poskytovateľ nezodpovedá za oneskorenie dodávky alebo iné problémy a chyby spôsobené nesprávnymi a/alebo nepresnými údajmi poskytnutými používateľom. Poskytovateľ však informuje používateľov, že po dohode s používateľom a jednoznačnej identifikácii môže opraviť nesprávne zadané údaje v objednávke, aby fakturácia a doručenie neboli nijako obmedzené.
3.3. Poskytovateľ nezodpovedá za škody vzniknuté v prípade, že používateľ zabudne svoje heslo alebo ak sa k nemu neoprávnené osoby dostanú z akéhokoľvek dôvodu, ktorý nie je zavinený poskytovateľom (ak je na stránke registrácia).
4. ROZSAH A CENY DOSTUPNÝCH PRODUKTOV A SLUŽIEB
4.1. Zobrazené produkty je možné objednať z internetového obchodu online (v niektorých prípadoch telefonicky). Ceny uvedené pri produktoch sú v forintoch, vrátane DPH (teda obsahujú zákonom stanovenú daň z pridanej hodnoty, alebo ak poskytovateľ fakturuje bez DPH, ceny predstavujú sumy na úhradu), avšak nezahŕňajú poplatky za dopravu a platbu. Osobitný poplatok za balenie sa neúčtuje, okrem prípadov, keď používateľ požaduje darčekové alebo iné špeciálne balenie.
4.2. V internetovom obchode poskytovateľ podrobne uvedie názov produktu, jeho popis a zobrazí fotografie produktov (ak je to možné).
4.3. Ak bude zavedená zľavnená cena, Poskytovateľ úplne informuje Používateľov o akcii a jej presnom trvaní. Poskytovateľ pri určovaní zľavnených cien postupuje zákonne, v súlade s pravidlami vyplývajúcimi z nariadenia 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM o podrobných pravidlách uvádzania predajnej ceny a jednotkovej ceny produktov, ako aj poplatkov za služby.
4.4. V prípade nesprávne uvedenej ceny nie je Poskytovateľ povinný potvrdiť objednávku za túto cenu, ale má možnosť ponuku odmietnuť a ponúknuť potvrdenie za správnu, skutočnú cenu, o ktorej vedomí má Používateľ právo
- neprijať upravenú ponuku, zrušiť objednávku.
- slovak udržať vašu objednávku za správnu cenu.
Podľa zákona č. V z roku 2013 o Občianskom zákonníku (Ptk.) vzniká zmluva vzájomným a zhodným prejavom vôle zmluvných strán. Ak sa zmluvné strany nedokážu dohodnúť na podmienkach zmluvy, teda neexistuje vzájomné a zhodné vyjadrenie vôle strán, nemožno hovoriť o platne uzavretej zmluve, z ktorej by vyplývali práva a povinnosti.
Považuje sa za chybnú cenu
- 0 Ft-os,
- 1 Ft-ový, respektíve
- je to akciová cena, ktorá nezodpovedá uvedenej percentuálnej zľave vzhľadom na pôvodnú cenu. Napríklad, ak je pôvodná cena produktu 10 000 Ft a platí naň 50% zľava, správna akciová cena by mala byť 5 000 Ft. Nesprávnou cenou sa považuje, ak je namiesto toho uvedená cena 1 000 Ft alebo 2 000 Ft.
5. POSTUP OBJEDNÁVKY
5.1. Z webového obchodu môžu nakupovať iba súkromné osoby, pre firmy nie je možné podať objednávku.
5.2. Používateľ sa po registrácii prihlási do webového obchodu/alebo môže začať nakupovať aj bez registrácie.
5.3. Používateľ vloží vybrané produkty do košíka. Používateľ môže kedykoľvek zobraziť obsah košíka kliknutím na ikonu „košík“.
5.4. Používateľ nastaví počet kusov produktu alebo produktov, ktoré chce kúpiť.
5.5. Ak nechcete kúpiť ďalší produkt, skontrolujte počet kusov produktu, ktorý chcete kúpiť. Kliknutím na ikonu „zmazať - X“ môžete vymazať obsah košíka. Na potvrdenie množstva klikne používateľ na ikonu „+/“.
5.6. Používateľ zadá dodaciu adresu, potom spôsob dopravy/platby, ktorých typy sú nasledovné:
5.6.1. Spôsoby platby:
Platba na dobierku: Ak je objednaný tovar doručený kuriérom alebo do výdajného miesta, používateľ má možnosť zaplatiť celkovú sumu objednávky kuriérovi alebo na výdajnom mieste v hotovosti alebo platobnou kartou pri prevzatí objednaného tovaru.
Online platba kartou: Používateľ má možnosť zaplatiť celkovú hodnotu objednávky online kartou prostredníctvom bezpečného platobného systému finančného poskytovateľa využívaného Poskytovateľom.
5.6.2. Náklady na dopravu (hrubé sumy):
Doručenie na výdajné miesto:
1290 Ft +350 Ft platbou na dobierku
5.7. Celková suma na úhradu podľa zhrnutia objednávky a potvrdzovacieho e-mailu obsahuje všetky náklady. Používateľ je podľa § 6:127 Občianskeho zákonníka povinný bez zbytočného odkladu overiť, či kvalita a množstvo objednaného tovaru zodpovedá. Dodanie tovaru prebieha v pracovné dni v čase od 8:00 do 17:00.
5.8. Po zadaní údajov môže Používateľ odoslať svoju objednávku kliknutím na tlačidlo „platba/odoslať objednávku“, predtým si však môže ešte raz skontrolovať zadané údaje, prípadne pridať poznámku k objednávke alebo nám e-mailom oznámiť iné želania týkajúce sa objednávky.
5.9. Používateľ objednávkou berie na vedomie, že podľa § 15 a ďalších podmienok (napr. § 20) vyhlášky vlády č. 45/2014 Z. z. (26. 2.) vzniká objednávkou povinnosť zaplatiť.
5.10. Oprava chýb pri zadávaní údajov: Používateľ má pred dokončením objednávkového procesu vždy možnosť vrátiť sa do predchádzajúcej fázy, kde môže opraviť zadané údaje. Podrobnejšie: Počas objednávky je možné zobraziť a upraviť obsah košíka, ak košík neobsahuje požadované množstvo, používateľ môže do vstupného poľa v stĺpci množstvo zadať počet kusov, ktoré chce objednať, a potom stlačiť tlačidlo „aktualizovať/aktualizovať košík“. Ak chce používateľ odstrániť produkty v košíku, klikne na tlačidlo „X“ „odstrániť“. Počas objednávky má používateľ neustálu možnosť opraviť alebo vymazať zadané údaje. Používateľ má tiež možnosť po odoslaní objednávky požiadať o opravu prípadných chýb telefonicky alebo e-mailom.
5.11. Používateľ obdrží potvrdenie o objednávke e-mailom po jej odoslaní. Ak toto potvrdenie nedorazí k Používateľovi v lehote primeranej povahy služby, najneskôr však do 48 hodín od odoslania objednávky, Používateľ je oslobodený od viazanosti ponukou alebo zmluvnej povinnosti. Objednávka a jej potvrdenie sa považujú za doručené Poskytovateľovi, resp. Používateľovi, keď sa stanú pre neho prístupnými. Poskytovateľ vylučuje svoju zodpovednosť za potvrdenie, ak potvrdenie nedorazí včas z dôvodu, že Používateľ zadal nesprávnu e-mailovú adresu pri registrácii alebo kvôli zaplnenému úložisku svojho účtu nemôže prijímať správy.
5.12. Používateľ berie na vedomie, že potvrdenie uvedené v predchádzajúcom bode je iba automatické potvrdenie a nezakladá zmluvu. Zmluva vzniká až vtedy, keď Poskytovateľ po automatickom potvrdení uvedenom v predchádzajúcom bode informuje Používateľa ďalším e-mailom o detailoch objednávky a očakávanom splnení.
5.13. Zverejňovanie hodnotení zákazníkov, pravidlá
V našom internetovom obchode sa nachádzajú výlučne také spotrebiteľské hodnotenia, ktoré zaslali spotrebitelia, ktorí si produkt zakúpili alebo ho používajú. Nevyberáme hodnotenia tak, aby sme zobrazovali iba pozitívne recenzie. Prísne je zakázané zverejňovať nepravdivé spotrebiteľské hodnotenia alebo odporúčania na propagáciu našich produktov.
6. SPRACOVANIE A VYBAVENIE OBJEDNÁVOK
6.1. Spracovanie objednávok prebieha v poradí ich doručenia počas pracovných dní v pracovnom čase. Objednávku je možné podať aj mimo uvedených časov spracovania, avšak ak sa tak stane po skončení pracovnej doby, spracovanie prebehne nasledujúci pracovný deň. Zákaznícka podpora poskytovateľa vždy elektronicky potvrdí, kedy bude možné objednávku vybaviť.
6.2. Všeobecná lehota na splnenie, do 1-4 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy.
6.3. Na základe kúpnej zmluvy je Poskytovateľ povinný previesť vlastnícke právo k veci, používateľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu a prevziať vec.
6.4. Ak je predávajúci podnikateľ a kupujúci spotrebiteľ, a predávajúci sa zaväzuje dodať vec kupujúcemu, nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho vtedy, keď kupujúci alebo tretia osoba určená kupujúcim prevezme vec do držby. Nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho pri odovzdaní prepravcovi, ak prepravcu poveril kupujúci, za predpokladu, že prepravcu neodporučil predávajúci.
6.5. V prípade omeškania Poskytovateľa je Používateľ oprávnený stanoviť dodatočnú lehotu. Ak predávajúci nesplní záväzok v rámci dodatočnej lehoty, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
6.6. Používateľ má právo odstúpiť od zmluvy bez stanovenia dodatočnej lehoty, ak
a) poskytovateľ služby odmietol plnenie zmluvy; alebo
b) zmluva mala byť splnená v dohodnutom čase plnenia podľa dohody strán alebo vzhľadom na zjavný účel služby – a nie inokedy.
Ak poskytovateľ mešká, používateľ môže požadovať splnenie alebo, ak v dôsledku meškania zanikol záujem o plnenie zmluvy, môže od zmluvy odstúpiť.
Používateľ nemusí preukazovať zánik záujmu o plnenie na odstúpenie od zmluvy, ak
slovak a) zmluva mala byť splnená v dohodnutom čase plnenia podľa dohody strán alebo vzhľadom na zjavný účel služby – a nie inokedy; alebo
b) oprávnený stanovil primeraný dodatočný termín na dodatočné splnenie a dodatočný termín uplynul bez úspechu.
6.7. Ak poskytovateľ služieb nesplní záväzok vyplývajúci zo zmluvy z dôvodu, že produkt uvedený v zmluve nie je k dispozícii, je povinný o tom neodkladne informovať používateľa a zároveň neodkladne vrátiť sumu zaplatenú používateľom. Ďalej je poskytovateľ služieb povinný zabezpečiť, aby používateľ mohol uplatniť ďalšie práva zaručené zákonom v prípade vadného plnenia.
6.8. Poskytovateľ upozorňuje Používateľov, že ak Používateľ neprevezme riadne dodané objednané produkty (bez ohľadu na spôsob platby), dopúšťa sa porušenia zmluvy a podľa § 6:156 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa dostáva do omeškania.
To znamená, že Poskytovateľ podľa pravidiel správy bez poverenia – ak Spotrebiteľ neoznámí svoj zámer odstúpiť od zmluvy (a nevydá vyhlásenie, či chce prevziať objednaný produkt(y)) – uplatní voči Používateľom bežné náklady na skladovanie súvisiace s produktom(ami) a náklady na dopravu (ak existuje, aj poplatok za dobierku) (tam a späť).
Poskytovateľ upozorňuje používateľov, že na uplatnenie našich právnych nárokov vzniknutých týmto spôsobom využije pomoc svojich právnikov, a preto aj ďalšie (právne) náklady vyplývajúce z porušenia zmluvy (vrátane poplatkov za konanie o platobnom rozkaze) sú v plnej miere v réžii používateľa.
7. PRÁVO NA ODSTÚPENIE
7.1. Podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ a tiež podľa podrobného nariadenia o zmluvách medzi spotrebiteľom a podnikateľom č. 45/2014 (26. II.) vlády má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu.
Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy alebo na vypovedanie zmluvy
a) v prípade zmluvy o kúpe a predaji tovaru
aa) produktu,
ab) pri predaji viacerých produktov, ak sa služby jednotlivých produktov poskytujú v rôznych časoch, platí to pre produkt, ktorý bol poskytnutý ako posledný,
ac) v prípade produktu pozostávajúceho z viacerých položiek alebo kusov, posledná dodaná položka alebo kus,
ad) ak je produkt potrebné pravidelne poskytovať v stanovenom časovom období, prvá služba musí byť,
spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo do štrnástich dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo tretími osobami, ktoré určil a ktoré nie sú dopravcom.
Ak poskytovateľ nesplní túto informáciu, lehota na odstúpenie od zmluvy sa predlžuje o dvanásť mesiacov od uplynutia 14-dňovej lehoty. Ak poskytovateľ poskytne informáciu po uplynutí 14 dní od prevzatia tovaru alebo uzavretia zmluvy, ale do 12 mesiacov, lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní od oznámenia tejto informácie.
7.2. Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy jasným vyhlásením o tom, alebo 45/2014. (II.26.) vládne nariadenie prostredníctvom vzoru vyhlásenia uvedeného v prílohe 2.
7.3. Lehota na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo tretia osoba, ktorú určil a ktorá nie je dopravcom, prevezme tovar.
7.4. Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy aj v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia tovaru.
7.5. Priame náklady na vrátenie produktu znáša Spotrebiteľ, Poskytovateľ tieto náklady nepreberá.
7.6. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nenesie spotrebiteľ žiadne iné náklady okrem nákladov na vrátenie tovaru.
7.7. Právo na odstúpenie od zmluvy nepatrí spotrebiteľovi v prípade nepredvyrobeného tovaru, ktorý bol vyrobený na základe pokynov alebo výslovnej žiadosti spotrebiteľa, alebo v prípade produktu, ktorý bol jednoznačne prispôsobený osobe spotrebiteľa.
7.8. Spotrebiteľ taktiež nemôže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy (úplný zoznam výnimiek podľa nariadenia, § 29 ods. 1):
a) v prípade zmluvy o poskytovaní služby po úplnom splnení služby, avšak ak zmluva vytvára platobnú povinnosť pre spotrebiteľa, iba vtedy, ak splnenie začalo s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a s jeho vedomím, že stratí právo na odstúpenie od zmluvy, akonáhle podnikateľ úplne splní zmluvu;
b) v prípade tovaru alebo služby, ktorej cena alebo poplatok nie sú ovplyvniteľné podnikateľom na finančnom trhu, a závisia od možných výkyvov v lehote stanovenej v odseku 2 § 20;
c) v prípade tovaru, ktorý nie je vyrobený vopred, ale bol vyrobený podľa pokynov alebo na výslovnú žiadosť spotrebiteľa, alebo v prípade tovaru, ktorý bol jednoznačne prispôsobený osobe spotrebiteľa;
d) pokazené alebo tovaru s krátkou trvanlivosťou;
e) pokiaľ ide o tovar v uzavretom obale, ktorý z dôvodov ochrany zdravia alebo hygieny nemožno po jeho otvorení po odovzdaní vrátiť;
f) v prípade tovaru, ktorý sa svojou povahou po odovzdaní neoddeliteľne zmieša s iným tovarom;
g) pokiaľ ide o alkoholický nápoj, ktorého skutočná hodnota závisí od trhových výkyvov, ktoré podnik nemôže ovplyvniť, a ktorého cena bola dohodnutá stranami pri uzatváraní kúpnej zmluvy, avšak plnenie zmluvy nastane až po tridsiatom dni od jej uzatvorenia;
slovak h) v prípade zmluvy o podnikaní, pri ktorej podnikateľ na výslovnú žiadosť spotrebiteľa navštívi spotrebiteľa za účelom vykonania naliehavých opráv alebo údržbárskych prác;
i) pokiaľ ide o predaj uzavretých balení zvukových alebo obrazových záznamov a počítačového softvéru, ak spotrebiteľ po prevzatí balenie rozbalil;
j) pokiaľ ide o noviny, časopisy a periodiká, s výnimkou predplatných zmlúv;
k) v prípade zmlúv uzatvorených na verejnej dražbe;
l) okrem služieb na bývanie, v prípade zmluvy o poskytovaní ubytovania, prepravy, prenájmu osobného motorového vozidla, stravovania alebo služieb súvisiacich s voľnočasovými aktivitami, ak bola v zmluve stanovená lehota alebo termín plnenia;
m) pokiaľ ide o digitálny obsah, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči údajov, ak podnik začal plnenie so súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol výslovný a predbežný, a spotrebiteľ zároveň s týmto súhlasom vyhlásil, že si je vedomý toho, že po začatí plnenia stratí právo na odstúpenie/ukončenie, a ďalej ak podnik zaslal spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 12 ods. 2 alebo § 18.
7.9. Poskytovateľ v prípade zmluvy uzavretej na diaľku vráti podnikateľ bezodkladne, najneskôr však do štrnástich dní od získania vedomia o odstúpení, spotrebiteľovi celú sumu zaplatenú ako protihodnotu, vrátane nákladov súvisiacich s plnením. Zároveň však poskytovateľ má právo zadržať platbu.
7.10. Pri vrátení peňazí poskytovateľ použije rovnaký spôsob platby, aký bol použitý pri pôvodnej transakcii, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s použitím iného spôsobu platby; z tohto spôsobu vrátenia peňazí nevznikajú spotrebiteľovi žiadne dodatočné náklady.
7.11. Spotrebiteľ je povinný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odoslania oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytovateľovi, vrátiť alebo poskytnúť späť poskytovateľovi. Ak podnik predáva tovar aj v prevádzke a spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie osobne v prevádzke podniku, má zároveň právo tovar vrátiť podniku.
7.12. Spotrebiteľovi stačí v prípade odstúpenia od zmluvy písomne zaslať odstupné vyhlásenie do 14 dní.
7.13. Spotrebiteľ dodrží lehotu, ak vráti alebo odovzdá tovar pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Vrátenie sa považuje za včasné, ak spotrebiteľ odošle tovar pred uplynutím lehoty.
7.14. Spotrebiteľ znáša výlučne priamu nákladovú časť spojenú s vrátením tovaru.
7.15. Poskytovateľ nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktoré vzniknú v dôsledku výberu spôsobu dopravy odlišného od najlacnejšieho bežného spôsobu prepravy ponúkaného poskytovateľom.
7.16. Poskytovateľ môže zadržať vrátenie peňazí, kým neobdrží tovar alebo kým spotrebiteľ nedokáže, že tovar odoslal späť: platí skorší z týchto dvoch dátumov.
7.17. Ak chce Spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, môže tak urobiť písomne na niektorom z kontaktných údajov Poskytovateľa (aj pomocou priloženého vyhlásenia), telefonicky alebo aj osobne. Pri písomnom oznámení sa berie do úvahy dátum odoslania poštou / odovzdania kuriérovi / odoslania e-mailu, pri telefonickom oznámení sa berie do úvahy čas telefonického oznámenia.
7.18. Spotrebiteľ je zodpovedný len za zníženie hodnoty spôsobené používaním presahujúcim rámec potrebný na zistenie povahy, vlastností a fungovania produktu.
7.19. Podrobné pravidlá zmlúv medzi spotrebiteľom a podnikateľom podľa vládneho nariadenia č. 45/2014 (II.26.) (ďalej len: R) tu je dostupné.
7.20. Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ tu je dostupné.
7.21. Spotrebiteľ môže kontaktovať Poskytovateľa aj s inými sťažnosťami na kontaktoch uvedených v týchto Pravidlách.
7.22. Právo na odstúpenie od zmluvy patrí iba používateľom, ktorí sú považovaní za spotrebiteľov podľa Občianskeho zákonníka.
7.23. Právo na odstúpenie od zmluvy nepatrí podnikateľovi, teda osobe, ktorá koná v rámci svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo obchodnej činnosti.
7.24. (Platí len v prípade, ak poskytovateľ poskytuje aj službu okrem predaja.)
Ak spotrebiteľ zruší zmluvu uzavretú na diaľku po začatí plnenia, je povinný zaplatiť podnikateľovi primeraný poplatok za služby poskytnuté do oznámenia o zrušení. Suma, ktorú má spotrebiteľ zaplatiť primerane, sa určí na základe celkovej odmeny stanovej v zmluve vrátane dane. Ak spotrebiteľ preukáže, že takto určená celková suma je neprimerane vysoká, primeraný poplatok sa vypočíta na základe trhovej hodnoty služieb poskytnutých do dátumu ukončenia zmluvy. Pri určovaní trhovej hodnoty sa zohľadní odmena za rovnaké služby poskytované podnikateľmi vykonávajúcimi rovnakú činnosť k dátumu uzavretia zmluvy.
Spotrebiteľ pri uplatnení práva na odstúpenie/ukončenie nezodpovedá za nasledujúce náklady:
a) úplné alebo čiastočné náklady na plnenie zmluvy o poskytovaní služby, ak
aa) podnik nesplnil informačnú povinnosť podľa bodu i) alebo k) odseku 1 § R 11., alebo
ab) spotrebiteľ nepožiadal o začatie plnenia služby podľa § 13 a § 19 R pred uplynutím lehoty stanovenej v odseku 2 § 20 R;
b) úplné alebo čiastočné náklady na poskytovanie digitálneho obsahu, ktorý nie je na hmotnom nosiči, ak
ba) spotrebiteľ nedal výslovný, predchádzajúci súhlas s tým, aby sa plnenie začalo pred uplynutím lehoty stanovenej v odseku 2 § 20 R,
bb) spotrebiteľ súčasne s udelením súhlasu podľa bodu ba) nevydal vyhlásenie o tom, že berie na vedomie, že udelením súhlasu stráca svoje právo podľa § 20 R, alebo
bc) podnik nesplnil povinnosť poskytnúť potvrdenie podľa odseku 2 § 12 alebo podľa § 18 R.
7.25. Postup pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy:
7.25.1. Ak chce Spotrebiteľ využiť právo na odstúpenie od zmluvy, je povinný oznámiť svoj zámer odstúpiť od zmluvy poskytovateľovi služieb na jeho kontaktných údajoch.
7.25.2. Spotrebiteľ uplatní právo na odstúpenie od zmluvy v lehote, ak odošle svoje odstúpenie pred uplynutím 14 dní od prevzatia tovaru. V prípade odstúpenia písomne stačí odoslať len odstúpenie od zmluvy do 14 dní.
7.25.3. Spotrebiteľ je v prípade odstúpenia povinný objednaný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od oznámenia odstúpenia, vrátiť na adresu Poskytovateľa alebo ho odovzdať Poskytovateľovi. Lehota sa považuje za dodržanú, ak tovar odošle pred uplynutím 14-dňovej lehoty (teda tovar nemusí byť doručený do 14 dní). Objednávateľ znáša pri uplatnení práva na odstúpenie priamu nákladovú záťaž spojenú s vrátením tovaru. Ak podnik predáva tovar aj v kamennej predajni a spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie osobne v predajni podniku, má zároveň právo tovar podniku vrátiť.
7.25.4. Poskytovateľ však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktoré vzniknú v dôsledku výberu spôsobu dopravy odlišného od najlacnejšieho bežného spôsobu dopravy ponúkaného poskytovateľom. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy aj v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia tovaru.
7.25.5. Pri kúpe viacerých produktov, ak je dodanie jednotlivých produktov v rôznych časoch, kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od prevzatia posledného dodaného produktu alebo, v prípade produktu pozostávajúceho z viacerých položiek alebo kusov, od prevzatia poslednej položky alebo kusu.
8. ZÁRUKA, ZÁRUKA NA VADY
Nesprávne splnenie
Poskytovateľ porušuje zmluvu, ak služba v čase plnenia nespĺňa kvalitatívne požiadavky stanovené v zmluve alebo v právnych predpisoch. Poskytovateľ neporušuje zmluvu, ak oprávnená osoba poznala chybu už v čase uzatvárania zmluvy alebo ju v tom čase musela poznať.
V zmluve medzi spotrebiteľom a podnikateľom je neplatné ustanovenie, ktoré sa odchyľuje od ustanovení tejto kapitoly o zodpovednosti za vady a záruke v neprospech spotrebiteľa.
Viacnásobné práva záruky sa vzťahujú len na Používateľov, ktorí sú považovaní za spotrebiteľov podľa Občianskeho zákonníka.
Používateľ kvalifikovaný ako podnikateľ: osoba, ktorá koná v rámci svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo obchodnej činnosti.
Záruka na tovar
8.1. V akých prípadoch môže Používateľ uplatniť svoje právo zodpovednosti za vady?
Používateľ môže v prípade nesprávneho plnenia zo strany Poskytovateľa uplatniť voči Poskytovateľovi reklamáciu zodpovednosti za vady podľa pravidiel Občianskeho zákonníka.
8.2. Aké práva má používateľ na základe reklamácie zodpovednosti za vady?
Používateľ – podľa vlastného výberu – môže uplatniť nasledujúce reklamácie zodpovednosti za vady: môže požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ nie je splnenie požiadavky zvoleného používateľom nemožné alebo by pre podnik znamenalo neprimerané dodatočné náklady v porovnaní s plnením inej požiadavky. Ak nepožadoval alebo nemohol požadovať opravu alebo výmenu, môže požadovať primerané zníženie ceny alebo – v konečnom prípade – odstúpiť od zmluvy. Zo zvoleného práva zodpovednosti za vady môže prejsť na iné, avšak náklady na prechod znáša používateľ, pokiaľ nebol prechod odôvodnený alebo ak naň podnik nedal dôvod.
Spotrebiteľ je oprávnený - primerane k závažnosti porušenia zmluvy - požadovať primerané zníženie protihodnoty alebo zrušenie kúpnej zmluvy, ak
a) podnik neuskutočnil opravu alebo výmenu, alebo ju uskutočnil, ale čiastočne alebo úplne neuskutočnil demontáž a opätovné uvedenie do prevádzky, alebo odmietol tovar uviesť do súladu so zmluvou;
b) došlo k opakovanej chybe pri plnení, napriek tomu, že podnik sa pokúsil tovar uviesť do súladu so zmluvou;
c) chyba plnenia je tak závažná, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité zrušenie kúpnej zmluvy; alebo
d) podnik neprevzal záväzok na uvedenie tovaru do súladu so zmluvou alebo je z okolností zrejmé, že podnik tovar dohodnutým spôsobom v primeranej lehote alebo bez výrazného poškodenia záujmov spotrebiteľa neuviedze do súladu so zmluvou.
Ak chce spotrebiteľ zrušiť kúpnu zmluvu s odvolaním sa na nesprávne plnenie, podnik má povinnosť preukázať, že chyba je bezvýznamná.
Spotrebiteľ je oprávnený zadržať zostávajúcu časť kúpnej ceny - primerane k závažnosti porušenia zmluvy - čiastočne alebo úplne, až kým podnik nesplní svoje povinnosti týkajúce sa riadneho plnenia a zodpovednosti za vady plnenia.
Az rozumná lehota na opravu alebo výmenu tovaru sa začína počítať od okamihu, keď spotrebiteľ oznámil vadu podnikateľovi.
Spotrebiteľ musí tovar sprístupniť podnikateľovi na účely opravy alebo výmeny.
V prípade zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom je podnikateľ povinný na vlastné náklady zabezpečiť spätné prevzatie vymeneného tovaru. Ak oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie tovaru, ktorý bol vzhľadom na povahu a účel tovaru uvedený do prevádzky pred zistením vady, povinnosť opravy alebo výmeny zahŕňa odstránenie nevhodného tovaru a uvedenie do prevádzky tovaru dodaného ako náhrada alebo opraveného tovaru, alebo znášanie nákladov na odstránenie a uvedenie do prevádzky.
Poskytnutie protihodnoty je primerané, ak jej suma zodpovedá rozdielu medzi hodnotou tovaru, na ktorý má spotrebiteľ nárok pri riadnom plnení zmluvy, a hodnotou tovaru, ktorý spotrebiteľ skutočne obdržal.
Spotrebiteľské právo na záruku za vady týkajúce sa zrušenia kúpnej zmluvy sa môže uplatniť právnym vyhlásením adresovaným podnikateľovi, ktoré vyjadruje rozhodnutie o zrušení.
Ak porušenie zmluvy o kúpe tovaru postihuje len určitú časť dodaného tovaru a sú splnené podmienky na uplatnenie práva na zrušenie zmluvy, spotrebiteľ môže zmluvu o kúpe zrušiť len v súvislosti s chybným tovarom, ale môže ju zrušiť aj v súvislosti s akýmkoľvek iným tovarom získaným spolu s ním, ak od spotrebiteľa nie je rozumne možné očakávať, že si ponechá len tovar zodpovedajúci zmluve.
Ak spotrebiteľ zruší kúpnu zmluvu v celom rozsahu alebo zruší časť tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy, potom
a) spotrebiteľ musí na náklady podniku vrátiť príslušné tovary podniku; a
b) podnik musí bezodkladne vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu za dotknutý tovar, hneď ako prijme tovar alebo doklad potvrdzujúci vrátenie tovaru.
8.3. V akom časovom rámci môže Používateľ uplatniť svoju reklamáciu zodpovednosti za vady?
Používateľ (ak je považovaný za spotrebiteľa) je povinný chybu oznámiť bezodkladne po jej zistení, najneskôr však do dvoch mesiacov od zistenia chyby. Zároveň upozorňujeme, že práva zodpovednosti za vady nemožno uplatniť po uplynutí dvojročnej premlčacej doby od splnenia zmluvy (v prípade podnikateľov alebo použitých výrobkov je táto doba jeden rok). (V prípade výrobkov s dátumom spotreby je zodpovednosť za vady možné uplatniť do konca dátumu spotreby).
Ak je digitálne prvky v prípade tovaru obsahujúceho digitálny obsah alebo digitálnu službu, kúpna zmluva upravuje poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby počas určitého časového obdobia, pričom podnik zodpovedá za chyby tovaru súvisiace s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou, ak chyba
a) v prípade nepretržitej služby s dobou trvania nepresahujúcou dva roky, do dvoch rokov od splnenia dodávky tovaru; alebo
b) v prípade nepretržitej služby trvajúcej viac ako dva roky počas celej doby trvania nepretržitej služby
nastáva alebo sa stáva rozpoznateľným.
8.4. Proti komu môže uplatniť svoju zodpovednosť za vady?
Používateľ môže uplatniť svoju zodpovednosť za vady voči Poskytovateľovi.
8.5. Aké ďalšie podmienky platia pre uplatnenie práv zodpovednosti za vady (ak je Používateľ považovaný za spotrebiteľa)?
Do jedného roka od splnenia nie sú na uplatnenie reklamácie zodpovednosti za vady kladené žiadne ďalšie podmienky okrem oznámenia vady, ak používateľ preukáže, že produkt alebo službu poskytla spoločnosť prevádzkujúca webový obchod. Po uplynutí jedného roka od splnenia je však používateľ povinný preukázať, že vada, ktorú používateľ zistil, už existovala v čase splnenia.
Termín záruky na výrobok
8.6. V akých prípadoch môže Spotrebiteľ uplatniť svoje právo na záruku za tovar a aké práva má Spotrebiteľ na základe nároku zo záruky za tovar?
V prípade vady pohyblivej veci môže spotrebiteľ podľa vlastného výberu uplatniť právo zodpovednosti za vady alebo uplatniť nárok zodpovednosti za výrobok podľa pravidiel Občianskeho zákonníka.
Ako reklamáciu z titulu záruky na výrobok môže spotrebiteľ požadovať opravu alebo výmenu vadného výrobku.
8.7. Proti komu môže uplatniť svoju reklamáciu zodpovednosti za vady tovaru?
Svoje práva zodpovednosti za výrobok môžete uplatniť voči výrobcu alebo predajcovi výrobku (ďalej spoločne ako: výrobca).
8.8. V akom prípade sa považuje výrobok za chybný?
Produkt je vadný, ak nespĺňa kvalitatívne požiadavky platné v čase jeho uvedenia na trh alebo ak nemá vlastnosti uvedené v popise poskytnutom výrobcom.
8.9. V akom časovom rámci môže spotrebiteľ uplatniť nárok zo záruky na výrobok?
Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu zodpovednosti za výrobok do dvoch rokov od uvedenia výrobku na trh výrobcom. Po uplynutí tejto lehoty stratí toto právo.
8.10. Aké pravidlo dokazovania platí pri uplatňovaní nároku zodpovednosti za vady tovaru?
V prípade uplatnenia reklamácie zodpovednosti za vady produktu musíte preukázať, že vada produktu existovala v čase uvedenia produktu na trh výrobcom.
8.11. V akom prípade je výrobca oslobodený od zodpovednosti za záruku na výrobok?
A výrobca je oslobodený od zodpovednosti za vady výrobku, ak dokáže, že
- výrobok nevyrobil ani neuviedol na trh v rámci svojej podnikateľskej činnosti, alebo
- chyba podľa stavu vedy a techniky v čase uvedenia na trh nebola rozpoznateľná, alebo
- chyba produktu vyplýva z uplatňovania zákona alebo povinného úradného predpisu.
Výrobca musí preukázať len jeden dôvod na oslobodenie od zodpovednosti.
Upozorňujeme, že spotrebiteľ môže uplatniť nárok zodpovednosti za vady súčasne a paralelne voči podnikateľovi z titulu zodpovednosti za vady tovaru a voči výrobcu z titulu zodpovednosti za výrobok z dôvodu tej istej vady. V prípade úspešného uplatnenia nároku zodpovednosti za výrobok môže svoj nárok zodpovednosti za vady týkajúci sa vymeneného tovaru alebo opravených častí tovaru uplatňovať ďalej už len voči výrobcovi.
Záruka (pri nových trvanlivých spotrebných výrobkoch)
8.12. V akých prípadoch môže Spotrebiteľ uplatniť svoje právo na záruku?
V prípade nesprávneho plnenia je poskytovateľ povinný poskytnúť záruku podľa vládneho nariadenia č. 151/2003 (IX. 22.) o povinnej záruke na jednotlivé trvanlivé spotrebné tovary, ak je používateľ považovaný za spotrebiteľa.
8.13. Aké práva má spotrebiteľ na základe záruky a v akom časovom rámci?
Doba záruky:
a) V prípade predajnej ceny dosahujúcej 10 000 forintov, ale neprekračujúcej 250 000 forintov, je doba záruky dva roky,
b) Nad predajnú cenu 250 000 forintov tri roky.
Nedodržanie týchto lehôt vedie k strate práva.
Záručná lehota začína dňom odovzdania spotrebného tovaru spotrebiteľovi alebo, ak uvedenie do prevádzky vykonáva poskytovateľ služby alebo jeho zástupca, dňom uvedenia do prevádzky.
Ak spotrebiteľ uvedie spotrebný tovar do prevádzky po uplynutí šiestich mesiacov od jeho odovzdania, začína záručná lehota plynúť dňom odovzdania spotrebného tovaru.
Spotrebiteľ môže svoju požiadavku na opravu podľa vlastného výberu oznámiť priamo na sídle poskytovateľa, na ktoromkoľvek jeho pracovisku, pobočke alebo v servisnom stredisku uvedenom na záručnom liste.
Na základe nároku na záruku podľa výberu oprávnenej osoby
- môže vyžadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ nie je možné uplatniť zvolený záručný nárok, alebo ak by to pre povinnú osobu - v porovnaní s plnením iného záručného nároku - znamenalo neprimerané dodatočné náklady, pričom sa zohľadní hodnota služby v bezchybnom stave, závažnosť porušenia zmluvy a ujma spôsobená oprávnenému pri uplatnení záručného nároku; alebo
- môže požadovať primerané zníženie protihodnoty alebo odstúpiť od zmluvy, ak povinný neprijal záväzok na opravu alebo výmenu, nemôže splniť túto povinnosť v lehote (...) alebo ak oprávnenému zanikol záujem na oprave alebo výmene.
Z dôvodu nepodstatnej chyby nie je možné odstúpiť od zmluvy.
Je potrebné sa snažiť o 15 dní
Podľa § 5 nariadenia 19/2014. (IV. 29.) NGM o postupných pravidlách vybavovania reklamácií a záruk na veci predané v rámci zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom sa poskytovateľ musí usilovať o to, aby oprava alebo výmena bola vykonaná najneskôr 15 dní vykoná. Ak doba opravy alebo výmeny presiahne 15 dní, poskytovateľ potom spotrebiteľa je povinný informovať o očakávanej dobe opravy alebo výmeny. Informovanie prebieha elektronicky alebo iným spôsobom, ktorý umožňuje potvrdenie prevzatia spotrebiteľom, len so súhlasom spotrebiteľa vopred.
Ak sa zistí, že produkt nie je možné opraviť
Ak počas záručnej doby pri prvom opravení spotrebného tovaru poskytovateľ zistí, že spotrebný tovar nie je opraviteľné, ak pokiaľ spotrebiteľ neurčí inak, je poskytovateľ povinný dodať spotrebný tovar 8 dní na výmenu. Ak nie je možné vymeniť spotrebný tovar, poskytovateľ služieb je povinný vrátiť kúpnu cenu 8 dní na vrátenie spotrebiteľovi.
Ak sa produkt pokazí štvrtýkrát
Ak sa spotrebný tovar počas záručnej doby po troch opravách opäť pokazí, - pokiaľ spotrebiteľ neurčí inak - je podnik povinný spotrebný tovar vymeniť do ôsmich dní. Ak nie je možné spotrebný tovar vymeniť, podnik je povinný vrátiť kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste, alebo v jeho neprítomnosti na doklade predloženom spotrebiteľom, ktorý potvrdzuje zaplatenie ceny spotrebného tovaru - na faktúre alebo pokladničnom doklade vydanom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty - uvedenú kúpnu cenu. 8 dní na vrátenie spotrebiteľovi.
Ak to nepodarí opraviť do 30 dní
Ak sa spotrebný tovar do 30 dní od oznámenia požiadavky na opravu podnikateľovi neopraví – pokiaľ spotrebiteľ neurčí inak – je podnikateľ povinný spotrebný tovar vymeniť do 8 dní po neúspešnom uplynutí tridsaťdňovej lehoty. Ak nie je možné spotrebný tovar vymeniť, je podnikateľ povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste, alebo ak tento chýba, na doklade predloženom spotrebiteľom, ktorý potvrdzuje zaplatenie ceny spotrebného tovaru – na faktúre alebo pokladničnom doklade vydanom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty – do 8 dní po neúspešnom uplynutí 30-dňovej lehoty na opravu.
Uvedené podmienky vyššie sa nevzťahujú na elektrické bicykle, elektrické kolobežky, štvorkolky, motocykle, mopedy, osobné automobily, obytné autá, obytné prívesy, prívesné obytné vozíky, prívesy ani na motorové vodné plavidlá.
8.14. Kedy je podnik oslobodený od zodpovednosti za záruku?
Poskytovateľ je oslobodený od zodpovednosti za záruku len v prípade, ak preukáže, že príčina vady vznikla až po splnení. Upozorňujem vás, že spotrebiteľ môže uplatniť nároky z vadného plnenia a záruky, ako aj nároky z výrobnej vady a záruky súčasne, paralelne. Ak však spotrebiteľ úspešne uplatnil nárok z vadného plnenia z dôvodu konkrétnej vady (napríklad podnik vymenil výrobok), v súvislosti s tou istou vadou už nemôže uplatniť nárok na inom právnom základe.
8.15. Poskytovateľ nezodpovedá za záruku po uplynutí záručnej doby (odborne očakávaná životnosť) za škody spôsobené prirodzeným opotrebovaním/zastaralím.
8.16. Poskytovateľ ďalej nezodpovedá za záruku ani ručenie za škody, ktoré vznikli v dôsledku nesprávneho alebo nedbanlivého zaobchádzania po prechode nebezpečenstva škody, nadmerného zaťaženia, odlišných vplyvov od stanovených alebo iného než riadneho použitia výrobkov.
8.17. Ak spotrebiteľ uplatní nárok na výmenu do troch pracovných dní od kúpy (z uvedenia do prevádzky) z dôvodu poruchy spotrebného tovaru, poskytovateľ je povinný spotrebný tovar vymeniť, za predpokladu, že porucha bráni riadnemu používaniu.
8.18. Aké ďalšie požiadavky môžu byť stanovené ako podmienky na uplatnenie záruky?
Pre správne uvedenie spotrebného tovaru do prevádzky alebo jeho prevádzkovanie môžu byť voči spotrebiteľovi uplatnené špeciálne požiadavky (napríklad pravidelná kontrola), ak nie je možné zabezpečiť správne uvedenie do prevádzky alebo prevádzkovanie iným spôsobom a splnenie požiadavky nepredstavuje pre spotrebiteľa neprimeranú záťaž.
8.19. Zoznam spotrebných výrobkov podliehajúcich povinnej záruke nájdete tu: 10/2024. (VI. 28.) nariadenie IM o určení okruhu trvanlivých spotrebných výrobkov podliehajúcich povinnej záruke
9. POSTUP PRI UPLATNENÍ REKLAMÁCIE
(V PRÍPADE POUŽÍVATEĽOV KVALIFIKOVANÝCH AKO SPOTREBITEĽI)
9.1. V zmluve medzi spotrebiteľom a podnikateľom sa dohoda strán týkajúca sa postupových pravidiel vybavovania záruk a reklamácií na veci predané v rámci zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom nesmie odchýliť od ustanovení vyhlášky 19/2014. (IV. 29.) NGM na úkor spotrebiteľa.
9.2. Povinnosťou spotrebiteľa je preukázať uzavretie zmluvy (faktúrou alebo aj len bločkom).
9.3. Náklady spojené s plnením záručnej povinnosti nesie Poskytovateľ služby (Občiansky zákonník § 6:166).
9.4. Poskytovateľ je povinný vyhotoviť zápisnicu o reklamácii alebo záručnej požiadavke spotrebiteľa, ktorú u neho spotrebiteľ nahlásil.
9.5. Kópiu zápisnice je potrebné bezodkladne a preukázateľne sprístupniť spotrebiteľovi.
9.6. Ak poskytovateľ pri oznámení spotrebiteľovej reklamácie alebo záruky nemôže vyjadriť svoj postoj k jej vybaveniu, je povinný do piatich pracovných dní písomne a preukázateľne informovať spotrebiteľa o svojom stanovisku – v prípade zamietnutia reklamácie aj o dôvodoch zamietnutia a o možnosti obrátiť sa na zmierovací orgán.
9.7. Poskytovateľ je povinný uchovávať zápisnicu po dobu troch rokov od jej vyhotovenia a na požiadanie kontrolného orgánu ju predložiť.
9.8. Poskytovateľ sa musí snažiť vykonať opravu alebo výmenu najneskôr do pätnástich dní. Ak doba opravy alebo výmeny presiahne 15 dní, potom poskytovateľ... je povinný informovať o očakávanej dobe opravy alebo výmeny. Informovanie prebieha elektronicky alebo iným spôsobom vhodným na potvrdenie prevzatia spotrebiteľom, ak spotrebiteľ s tým vopred súhlasí.
10. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
10.1. Poskytovateľ je oprávnený na splnenie svojich povinností využiť sprostredkovateľa. Za jeho protiprávne konanie nesie plnú zodpovednosť, akoby protiprávne konanie spáchal sám.
10.2. Ak sa akákoľvek časť tohto Nariadenia stane neplatnou, nezákonnou alebo nevymáhateľnou, nebude to mať vplyv na platnosť, zákonnosť a vymáhateľnosť zostávajúcich častí.
10.3. Ak poskytovateľ nevyužije svoje právo podľa tohto predpisu, nevyužitie práva sa nepovažuje za vzdanie sa daného práva. Vzdať sa akéhokoľvek práva je platné len na základe výslovného písomného vyhlásenia. To, že poskytovateľ raz neprísne trvá na niektorom podstatnom ustanovení alebo podmienke tohto predpisu, neznamená, že sa vzdáva práva v budúcnosti trvať na prísnom dodržiavaní danej podmienky alebo ustanovenia.
10.4. Poskytovateľ a Používateľ sa snažia svoje sporné záležitosti vyriešiť zmierlivou cestou.
10.5. Strany konštatujú, že internetový obchod Poskytovateľa funguje v Maďarsku a jeho údržba sa vykonáva tiež tam. Keďže stránka je prístupná aj z iných krajín, používatelia výslovne berú na vedomie, že vo vzťahu medzi používateľom a Poskytovateľom je rozhodujúcim právom maďarské právo. Ak je používateľ spotrebiteľom, podľa § 26 ods. 1 Občianskeho súdneho poriadku je v sporoch vyplývajúcich z tejto zmluvy výlučne príslušný súd podľa domáceho bydliska žalovaného (spotrebiteľa).
10.6. Poskytovateľ v súvislosti s prístupom k produktom v internetovom obchode neuplatňuje odlišné všeobecné podmienky prístupu z dôvodov týkajúcich sa štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo miesta usadenia používateľa.
10.7. Poskytovateľ – pokiaľ ide o spôsoby platby, ktoré akceptuje – neuplatňuje odlišné podmienky platobnej operácie z dôvodov súvisiacich s občianstvom, bydliskom alebo miestom usadenia používateľa, miestom vedenia platobného účtu, miestom usadenia poskytovateľa platobných služieb alebo miestom vydania platobného prostriedku nahrádzajúceho hotovosť v rámci Európskej únie.
10.8. Poskytovateľ spĺňa požiadavky týkajúce sa zákazu neopodstatneného územného obmedzovania obsahu a iných foriem diskriminácie na základe štátnej príslušnosti, miesta pobytu alebo miesta usadenia zákazníka v rámci vnútorného trhu, ako aj požiadavky nariadenia EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2018/302, ktorým sa mení nariadenie 2006/2004/ES a nariadenie (EÚ) 2017/2394 a smernica 2009/22/ES.
11. POSTUP PRI RIEŠENÍ SŤAŽNOSTÍ
(PRI POUŽÍVATEĽOCH KVALIFIKUJÚCICH SA AKO SPOTREBITEĽI)
11.1. Cieľom poskytovateľa je splniť všetky objednávky v primeranej kvalite a k úplnej spokojnosti objednávateľa. Ak má používateľ napriek tomu nejakú sťažnosť týkajúcu sa zmluvy alebo jej plnenia, môže svoju sťažnosť oznámiť na uvedenom telefónnom čísle, e-mailovej adrese alebo písomne.
11.2. Poskytovateľ okamžite preskúma ústnu sťažnosť a podľa potreby ju napraví. Ak zákazník nesúhlasí s riešením sťažnosti alebo nie je možné sťažnosť okamžite preskúmať, poskytovateľ bezodkladne vyhotoví zápis o sťažnosti a svojom stanovisku k nej a odovzdá kópiu tohto zápisu zákazníkovi.
11.3. Písomnú sťažnosť poskytovateľ služieb odpovie písomne a vecne preukázateľným spôsobom do 30 dní a zároveň zabezpečí jej oznámenie. Odmietavý postoj k sťažnosti zdôvodní. Protokol o sťažnosti a kópiu odpovede poskytovateľ služieb uchováva po dobu 3 rokov a na požiadanie ich predloží kontrolným orgánom.
11.4. Informujeme vás, že v prípade zamietnutia vašej sťažnosti môžete podať sťažnosť na príslušný úrad alebo zmierovací orgán podľa nasledujúcich pravidiel (poskytovateľ nevydal všeobecné vyhlásenie o podriadení sa):
11.5. Spotrebiteľ sa môže sťažovať na orgán ochrany spotrebiteľa:
Podľa ustanovení § 45/A ods. (1)-(3) zákona o ochrane spotrebiteľa a nariadenia vlády č. 387/2016 (XII. 2.) o určení orgánu ochrany spotrebiteľa koná ako všeobecný orgán ochrany spotrebiteľa krajský úrad: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
11.6. Spotrebiteľ má v prípade sťažnosti možnosť obrátiť sa na zmierovacie orgány, ktorých kontakty nájdete tu:
Názov zmierovacieho orgánu |
Sídlo a adresa zmierovacieho orgánu: |
Právomocná oblasť |
Budapeštiansky zmierovací orgán |
Budapešť |
Budapešť |
Mediátorský výbor župy Baranya |
Pécs E-mailová adresa: info@baranyabekeltetes.hu |
Okres Baranya, |
Okres Somogy, |
||
Okres Tolna |
||
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Miskolc E-mailová adresa: bekeltetes@bokik.hu |
Okres Borsod-Abaúj-Zemplén, |
Heves župa, |
||
Nógrád župa |
||
Csongrád-Csanád župa |
Szeged E-mailová adresa: bekelteto.testulet@csmkik.hu |
Slovak Pokojný županát, |
Okres Bács-Kiskun, |
||
Csongrád-Csanád župa |
||
Mierový výbor župy Fejér |
Székesfehérvár E-mailová adresa: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu |
Komitát Fejér, |
Komárom-Esztergom župa, |
||
Veszprém župa |
||
Győr-Moson-Sopron župa |
Győr |
Győr-Moson-Sopron župa, |
Vas župa, |
||
Zala župa |
||
Hajdú-Bihar župa |
Debrecen |
Jász-Nagykun-Szolnok župa, |
Hajdú-Bihar župa, |
||
Župa Szabolcs-Szatmár-Bereg |
||
Pestská komisia pre zmierovanie |
Budapešť E-mailová adresa: pmbekelteto@pmkik.hu |
Pestská župa |
11.7. K zmierovému orgánu patrí riešenie spotrebiteľských sporov mimo súdneho konania. Úlohou zmierovacieho orgánu je pokúsiť sa o uzavretie dohody medzi stranami s cieľom vyriešiť spotrebiteľský spor, a ak to nie je možné, rozhodnúť v danej veci s cieľom zabezpečiť jednoduché, rýchle, efektívne a nákladovo úsporné uplatňovanie spotrebiteľských práv. Zmierovací orgán na žiadosť spotrebiteľa alebo poskytovateľa služieb poskytuje poradenstvo týkajúce sa práv spotrebiteľa a povinností, ktoré spotrebiteľa zaťažujú.
V zmierovacom konaní, v prípade nedosiahnutia dohody, rada rozhoduje o veci samostatne
a) vydá rozhodnutie obsahujúce záväzok, ak
aa) žiadosť je opodstatnená a podnik – v súlade s všeobecným vyhlásením o podriadení sa podľa § 36/C, ktoré je evidované u zmierovacieho orgánu alebo komory, alebo ktoré uviedol vo svojej obchodnej komunikácii – uznal rozhodnutie zmierovacieho orgánu za pre neho záväzné pri začatí konania alebo najneskôr do prijatia rozhodnutia, alebo
ab) podnik neučinil vyhlásenie o podriadení sa, ale žiadosť je opodstatnená a nárok, ktorý chce spotrebiteľ uplatniť – ani v žiadosti, ani pri vydaní rozhodnutia obsahujúceho povinnosť – nepresahuje dvesto tisíc forintov, alebo
b) odporúča, ak je žiadosť opodstatnená, avšak podnik na začiatku konania vyhlásil, že rozhodnutie rady neuznáva ako záväzné, alebo ak o uznaní rozhodnutia rady vôbec nevyjadril stanovisko.
11.8. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu súvisiaceho s online kúpno-predajnou alebo online zmluvou o poskytovaní služieb je príslušný zmierovací orgán prevádzkovaný komorou určenou nariadením ministra zodpovedného za ochranu spotrebiteľa.
11.09. Podnik je povinný spolupracovať v konaní pred zmierovacím orgánom, v rámci čoho je povinný zaslať odpoveď s obsahom stanoveným v zákone o ochrane spotrebiteľa (Fgytv.) a v lehote tam uvedenej zmierovaciemu orgánu. S výnimkou uplatňovania nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o online riešení spotrebiteľských sporov a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES, je podnik povinný zabezpečiť účasť osoby oprávnenej na uzatvorenie zmieru na pojednávaní. Na online pojednávaní je zástupca podniku oprávnený na uzatvorenie zmieru povinný sa zúčastniť online. Ak spotrebiteľ požaduje osobné pojednávanie, zástupca podniku oprávnený na uzatvorenie zmieru je povinný zúčastniť sa pojednávania aspoň online.
11.10. Ak spotrebiteľ nepožiada o pomoc zmierovacie orgány alebo ak takéto konanie neprinieslo výsledok, má spotrebiteľ možnosť obrátiť sa na súd s cieľom vyriešiť spor. Žaloba musí byť podaná písomne a musí obsahovať nasledujúce informácie:
• príslušný súd;
• mená strán, ako aj mien, bydlísk a procesného postavenia ich zástupcov;
• uplatni požadované právo predložením skutočností, na ktorých je založené, a ich dôkazov;
• tie údaje, z ktorých je možné určiť príslušnosť a kompetenciu súdu;
• rozhodný návrh na rozhodnutie súdu.
A žalobe je potrebné priložiť ten dokument alebo jeho kópiu, na ktorého obsah sa odvoláva ako na dôkaz.
12. AUTORSKÉ PRÁVA
12.1. Keďže https://cukiotthon.hu/ je webová stránka chránená autorským právom, je zakázané sťahovať (kopírovať), znovu sprístupňovať verejnosti, inak používať, elektronicky ukladať, spracovávať a predávať obsah zverejnený na https://cukiotthon.hu/ alebo jeho akúkoľvek časť bez písomného súhlasu Poskytovateľa – s výnimkou právnych dokumentov, pretože Používateľ si môže Všeobecné obchodné podmienky a informácie o spracovaní údajov stiahnuť bez akýchkoľvek podmienok a obmedzení a môže ich uchovávať v akejkoľvek forme.
12.2. Z webovej stránky https://cukiotthon.hu/ a jej databázy je možné prevziať akékoľvek informácie, obrazové alebo textové zobrazenia, obsahové prvky, vzhľad a charakter webovej stránky len s písomným súhlasom a vždy len s uvedením odkazu na danú webovú stránku.
12.3.. Poskytovateľ si vyhradzuje všetky práva k všetkým prvkom svojej služby, k doménovým menám, k sekundárnym doménovým menám vytvoreným z nich, ako aj k internetovým reklamným plochám.
12.4. Je zakázané adaptovať alebo spätne analyzovať obsah webovej stránky https://cukiotthon.hu/ alebo jej jednotlivé časti; nespravodlivé získavanie používateľských identifikátorov a hesiel; používanie akýchkoľvek aplikácií, ktorými je možné meniť alebo indexovať webovú stránku https://cukiotthon.hu/ alebo jej akúkoľvek časť.
12.5. Názov https://cukiotthon.hu/ je chránený autorskými právami, jeho použitie okrem odkazu je možné len so písomným súhlasom Poskytovateľa.
12.6. Používateľ berie na vedomie, že v prípade použitia bez licencie má poskytovateľ nárok na zmluvnú pokutu. Výška pokuty je 60 000 HUF hrubého za obrázok, 20 000 HUF hrubého za slovo, resp. 40 000 HUF za deň. V prípade porušenia autorských práv poskytovateľ využíva notárske osvedčenie, ktorého náklady tiež ukladá na používateľa, ktorý porušenie spôsobil.
13. OCHRANA ÚDAJOV
Webová stránka s informáciami o spracovaní údajov je dostupná na nasledujúcej adrese: https://cukiotthon.hu//adatvedelem
Cegléd, 17. marca 2025
Vzor oznámenia o odstúpení od zmluvy
(len vyplňte a zašlite späť v prípade odstúpenia od zmluvy)
Címzett: Pap Ármin e.v., 2700 Cegléd, Alkotmány utca 22., info@cukiotthon.hu, +36 30 563 2740
Nižšie podpísaný vyhlasujem, že uplatňujem svoje právo na odstúpenie/ukončenie zmluvy na nasledujúci produkt/produkty:
Dátum objednávky / dátum prevzatia:
Slovak Meno spotrebiteľa(ov):
Adresa spotrebiteľa(ov):
Podpis spotrebiteľa(ov) (len v prípade oznámenia písomnou formou):
Dátum: